Wednesday, June 18, 2008

Euro 2008 (1)

Ne güzel haziran başından beri sadece futbol var aklımda fikrimde. Bayılıyorum turnuvalara. Yarın çeyrek finaller başlıyor. Gruplarda hiç tartışmasız en iyi oynayan Hollanda'ydı. İspanya da baya iyiydi. Romanya'nın elenmesine üzüldüm sadece. Rusya'nın da elenmemesine sevindim çünkü her ne kadar beğenilmese ve İspanya'dan 4 yemiş de olsalar İspanya'ya karşı bile futbol oynamaya çalıştılar. Fransa'nın elenmesine sevindim. Hırvatistan futbolunu çok severim. Çok teknik takımları olur hep. Playstation oyunlarında da hep Hırvat milli takımını seçerim zaten. Tur atlamalarına sevindim. Almanya turnuvadan önce çok övülüyordu, ilk maçta da Polonya'yı iyi oynayarak yendiler ama sonraki iki maçta çok yavan top oynadıkları ortaya çıktı. Portekiz'i yine de eleyeceklerini düşünüyorum ama çeyrek finalde.

Bizim İsviçre ve Çek Cumhuriyeti maçlarından da zaten bahsetmeye gerek yok. Bence ikisi de futbol mucizesiydi. Zira iki maçtan da 5'lik olup çıkabilirdik. Şimdi Hırvatistan'a karşı şanslı olduğumuzu düşünüyorum ama. Çünkü fizik açıdan bizden üstün değiller. Çeklere karşı da İsviçre'ye karşı da fizik olarak ezildiğimiz dakikalarda geriye düştük hep. Ama maç sonlarında onlar yoruldu, biz yorulmadık. Bu da kondisyonumuzun iyi olmasından dolayıydı. Hırvatistan ilk maçında Avusturya'ya karşı maçın sonunu zor getirmişti. Kondisyonları pek iyi değil ama gruptaki son maçlarında aslarını dinlendirdiklerini de unutmamak gerek. Teknik açıdan ezilmezsek -ki pek zannetmiyorum, yine maç sonuna doğru top bizim ayağımızda daha fazla kalacaktır ve yine son dakikalarda bir gol atabiliriz gibi geliyor bana. Özellikle sağ kanatlarında Corluka ve Srna çok iyi bindirmeler yapıyor. O kanadı savunabilirsek ve sol kanatlarındaki Schalke'de Lincoln'ün yerine oynatılmaya başlanan Rakitic'i durdurabilirsek hücumlarda zorlanırlar. Modric'in orta sahada etkili olabileceğini sanmıyorum bizim maçta. Orta sahamız onlardan daha iyi.

Almanya, Türkiye, Hollanda, İspanya yarı final oynar bence.

No comments: